Asociația Română de Psihopedagogie Aplicată este parteneră în carful proiectului Eramus+ Beyond Inclusion: Employability for persons with disabilities, Nº:  2020-1-RO01-KA204-080215, alături de Great People Inside SRL (România), Militos Consulting S.A.(Grecia), Innovation Training Center (ITC) (Spania), Asociația Business Information and Consulting Centre – Sandanski (BICC) (Bulgaria), R & Do (Cipru), AEK (Grecia) și Me Alla Matia (Grecia).

Aceasta în condițiile în care legislațiile naționale promovează incluziunea persoanelor cu dizabilități pe piața muncii.

În mod clar, există un potențial de capital uman neexploatat și un domeniu central de intervenție.

Companiile profitabile și durabile, în secolul 21, merg dincolo de incluziune. Ele cultivă, îmbrățișează și pun în funcțiune o mentalitate incluzivă.

 

Persoanele cu dizabilități dezvoltă abilități și talente unice exact datorită dizabilității lor. Având în vedere rata șomajului, aceste talente rămân neexploatate, fie pentru că angajatorii ezită să-i includă în forța de muncă, fie pentru că persoanele cu dizabilități nu au instrumentele necesare pentru a-și dezvolta și promova abilitățile unice.

Beyond Inclusion creează o nouă rezervă de candidați care sunt abilitați să se promoveze, evidențiind în același timp beneficiile pe care IMM-urile le-ar putea avea dacă fac efortul de a include acest potențial uman neexploatat în mediul lor de lucru.

Beyond Inclusion

  • De a declanșa o mentalitate a IMM-urilor incluzivă față de dizabilitate, în care dizabilitatea este un beneficiu
  • De a dota persoanelor cu dizabilități cu instrumentele, practicile și orientarea abilităților soft adecvate, precum și cu o metodologie pentru a demonstra cel mai bine abilitățile lor unice într-un context profesional sau în căutarea unui loc de muncă.

Pentru mai multe informații vizitează website-ul proiectului: 

Beyond Inclusion

Autism Play Therapy for Movement (APT)

Autism Play Therapy for Movement (APT) este un proiect complex creat pentru copiii cu autism. Sportul și exercițiile fizice sunt utile deoarece reduc din dificultățile  motorii și asigură integrarea socială a copiilor. Cu toate acestea, exercițiile fizice și activitățile sportive nu sunt accesibile copiilor cu autism, iar familia, profesorii și alți specialiști au dificultăți în adaptarea acestora la particularitățile și nevoile copiilor cu autism.

Consorțiul nostru propune o abordare inovatoare și promițătoare pentru copiii cu autism – terapia prin  joc și mișcare. Deoarece copiii cu autism au în multe cazuri dificultăți de coordonare, mișcări stereotipe, comportamente rigide care le inhibă adaptarea, includerea terapiei prin joc și mișcare va contribui decisiv la dezvoltarea fizică și psihică a acestora.

Prin urmare, dezvoltarea unui modul specific pentru a instrui profesorii actuali și viitori în lucrul cu copiii cu autism în activitățile legate de sport reprezintă un pas inovator și necesar pentru a crește și mai mult eficacitatea și calitatea orelor de educație fizică, fiind în concordanță cu premisele UE privind antrenamentul sportiv.

Obiectivele proiectului APT:

  • dezvoltarea abilităților și competențelor membrilor consorțiului și a aproximativ 60 de cadre didactice din învățământul special și școlile inclusive.
  • realizarea de materiale educaționale pentru formarea cadrelor didactice și antrenorilor în domeniul terapiei prin joc și mișcare pentru copiii cu autism.
  • promovarea beneficiilor terapiei prin joc și mișcare pentru copiii cu autism, în țările partenere, pe întreaga perioadă a proiectului.

Proiectul APT va dezvolta materiale educaționale de calitate, care vor umple lacunele existente în predarea activităților sportive pentru copiii cu autism: APT e-curriculum și APT e-platform.

Parteneri:

Coordonator:  Școala de Antrenori IOAN KUNST GHERMANESCU (România)

Asociația Română de Psihopedagogie Aplicată (România)

Universitatea Macedonia (Grecia)

Asociația Europeană pentru Sănătate Mintală în Dizabilitatea Intelectuală (Belgia)

Pentru mai multe informații vizitează website-ul proiectului: 

 Autism Play Therapy for Movement (APT)

Time 2 Outdoor

Provocarea de a oferi o educație fizică adecvată sau activități recreative pentru copii cu nevoi speciale cade în sarcina profesorilor sau a părinților. Mulți profesori nu au pregătirea necesară pentru a implica cu succes copiii cu autism în lecțiilor lor. Aceștia au puțină experiență în adaptarea curriculumului, în special în adaptarea unui curriculum de activități pentru recreere. Majoritatea școlilor nu oferă cursuri de formare continuă pentru a-i ajuta pe profesori să includă cu succes toți elevii. Prin urmare, aceștia au o înțelegere relativ limitată a factorilor care influențează performanța în activitatea fizică la copiii cu dizabilități. Dificultatea cu care se confruntă profesorii de educație fizică este amplificată de faptul că copiii cu dizabilități rămân frecvent în urmă în ceea ce privește nivelul lor de condiție fizică și abilitățile motorii. Răspunsul la această problemă și scopul proiectului Time 2 Outdoor este de a crea un ghid de activități în aer liber pentru a informa cadrele didactice și părinții, expunându-le toate variabilele care pot fi modificate pentru a realiza o incluziune adecvată în educația fizică și activitățile recreative.

Parteneri:

Coordonator: Sanliurfa Provincial Directorate for Youth and Sport (Turcia)

Asociația Română de Psihopedagogie Aplicată (România)

European Platform for Rehabilitation (Belgia)

Pentru mai multe informații vizitează pagina Facebook a proiectului:  Time 2 Outdoor

logo Time 2 Outdoor
Vești nemaipomenite pentru profesori și părinți! 🌟📢
Suntem încântați să anunțăm lansarea Curriculumului de activități în aer liber pentru copiii cu autism, parte a proiectului Time 2 Outdoor! 🏞️📚
Acest ghid cuprinzător este conceput pentru a vă oferi toate instrumentele și informațiile necesare pentru a crea activități în aer liber sigure, plăcute și incluzive pentru copiii cu autism.🤼‍♂️⚽
Mulți profesori și părinți se confruntă cu provocări în adaptarea educației fizice și a activităților recreative pentru a acomoda copiii cu diferite abilități. Adesea, profesorii nu au pregătirea și resursele necesare pentru a include cu succes copiii cu autism în clasele lor. Dar nu vă mai faceți griji!
Ghidul nostru abordează frontal aceste provocări prin:
✅ Oferind instrucțiuni detaliate pentru dezvoltarea unui curriculum incluziv
✅ Oferind sugestii pentru adaptarea activităților recreative, jocurilor și sporturilor
✅ Gruparea adaptărilor în categorii: mediu, echipament, instruire și adaptări
Cu ajutorul acestui curriculum, ne propunem să responsabilizăm educatorii și părinții, asigurându-ne că fiecare copil se poate bucura și poate beneficia de activitățile în aer liber. Haideți să facem activitățile în aer liber accesibile tuturor! 🌳🌈
Alăturați-vă nouă în promovarea incluziunii și îmbunătățirea experiențelor în aer liber pentru copiii cu autism. Împreună, putem face o diferență! 💪❤️
 
Pentru a accesa ghidul in limba Română apasă aici,
 
 
Pentru a accesa ghidul in limba romana apasă  aici 

ASD-INtoJOB

ASD-INtoJOB esteun proiect inspirat de nevoia de a  ridica standardul de viață al persoanelor cu autism și de a demonta barierele care îi împiedică să participe la viața socială, de a avea oportunități egale în sectorul de ocupare a forței de muncă.

Scopul principal al acestui proiect este de a asigura că persoanele cu autism sunt autorizate să se bucure de Principiul 17 al Pilonului European al Drepturilor Sociale, ceea ce înseamnă că pot avea acces la servicii sociale care le permit să participe în societate și să lucreze, precum și un loc de muncă care să răspundă cerințelor lor specifice.De fapt, pe lângă faptul că se confruntă cu un risc mai mare de sărăcie sau excluziune socială, persoanele cu dizabilități se confruntă și cu o rată mai mică a ocupării forței de muncă (50,8%) comparativ cu persoanele fără dizabilități (75%). Este cu siguranță un obiectiv important pentru politicile sociale, deoarece este relevant să ne asigurăm că tinerii cu autism sunt echipați cu aceleași maijloace ca și cei de aceeași vârstă cu ei, deoarece acest lucru permite integrarea în societate și independență în această parte a vieții și crește participarea și implicarea lor în viața comunității.Elementul cheie pentru a asigura acest lucru este să oferim o învățare de înaltă calitate, deblocând potențialul și talentele persoanelor cu autism, care va fi în beneficiul indivizilor, al economiei și pentru coeziunea societății în ansamblu.

Parteneri:

  1. Associação Portuguesa para as Perturbações do Desenvolvimento e Autismo de Coimbra (Portugal) – coordonator
  2. Asociaţia Română de Psihopedagogie Aplicată (Romania)
  3. CRES Centro di Ricerche e Studi Europei – future business (Italy)
  4. Fachhochschule des Mittelstandes GMBH, University of Applied Science (Germany)
  5. Militos Symvouleutiki A.E. (Greece)

Mai multe informații despre proiect găsiți aici: https://www.asdintojob.eu/

 

Partenerii nostri