CURSURI DE FORMARE

  1. CURS: TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN TULBURĂRILE DE NEURODEZVOLTARE –curs acreditat la Colegiul Psihologilor din România cu 40 credite
MODULTEMATICANUMAR DE ORE ALOCATE
I. Tulburarile de neurodezvoltare conform DSM 51. Clasificarea tulburarilor de neurodezvoltare
2. Simptomatologia
3. Etiologia
4. Prevalenta
5. Comorbiditati
5
II. Limbajul si comunicarea in tulburarile de neurodezvoltare1. Intarzierea in dezvoltarea limbajului
2. Trasaturi de specificitate ale limbajului in tulburarile de neurodezvoltare
5
III. Interventiile bazate pe sisteme alternative si augmentative (PECS, Makaton)1. Stimularea comunicarii prin sistemul PECS
2. Stimularea comunicarii prin sistemul Makaton 
10
IV. Stimularea oro-motorie in cazurile de apraxie verbala la copii si in cazurile de tulburare din spectrul autismului (TSA)1. Apraxia verbala la copii (Childhood Apraxia of Speech – CAS)
2. Stimularea oro-motorie
3.Tehnici de suflat
3. Stimularea senzoriala
4. Exercitii aplicative
5. Studii de caz
20
TOTAL40

Programul se adreseaza:
– specialistilor care lucreaza cu copii cu tulburari de neurodezvoltare (psihologi, psihopedagogi, logopezi etc.)
– studenti, masteranzi, doctoranzi
– parintilor interesati


2. CURS: METODE DE INTERVENTIE IN TULBURARILE SPECIFICE DE INVATARE –curs acreditat la Colegiul Psihologilor din România cu 60 credite

MODULTEMATICANUMAR DE ORE ALOCATE
I. Tulburarile  specifice de invatare – DSM 51. Clasificare tulburarilor de invatare
2. Simptomatologia
3. Etiologia
4. Prevalenta
5. Comorbiditati
5
II. Interventia terapeutica  in dislexo-disgrafie1. Protocolul de evaluare
2. Planul de interventie
3. Interventia meixneriana in prevenirea si recuperarea dislexo-disgrafiei
4. Exercitii si aplicatii practice
35
III. Interventia terapeutica in discalculie1. Protocol de evaluare
2. Gandirea matematica
3. Planul de interventie
4. Interventia de tip Feuerstein in prevenirea si recuperarea discalculiei
4. Exercitii si aplicatii practice
20
IV. Aplicatii practiceStudii de caz
TOTAL60

Programul se adreseaza:
– specialistilor care lucreaza cu copii cu tulburari specifice de invatare (psihologi, psihopedagogi, logopezi, consilieri scolari, cadre didactice etc.)
– studenti, masteranzi, doctoranzi
parintilor interesati


3. CURS: GHID PRACTIC DE INTERVENTIE PENTRU COPIII CU TULBURARI DE COMPORTAMENT (EVALUARE, MANAGEMENT, METODE DE LUCRU) – curs acreditat la Colegiul Psihologilor din România cu 40 credite

MODULTEMATICANUMAR DE ORE ALOCATE
I. 2.     Educatia copiilor cu probleme emotionale si tulburari de comportament1. Evaluare pentru diagnostic si interventie
2. Conceperea planului de interventie acasa si la scoala
5

5
II. Metode de prevenire a tulburarilor de comportament la scoala si acasa1. Abordarea pozitiva si climatul suportiv
2. Intarirea comportamentelor dezirabile
3. Activitati terapeutice creative
4. Interventiile comportamentale
2

3

5

5
III. Psihoeducatia pentru diferite tulburari de comportament1. Interventii pecific in ADHD
2. Interventii pecific in cazul comportamentelor opozitioniste sau comportament pecifice
3. Interventii pecific la copiii anxiosi
5


5


2
IV. Rolul parintilor in interventiile pecific pentru tulburarile de comportament1. Tipuri de atasament
2. Relatia parinte-copil-scoala
3
TOTAL40

Programul se adreseaza:
– specialistilor care lucreaza cu copii cu tulburari specifice de invatare (psihologi, psihopedagogi, logopezi, consilieri scolari, cadre didactice etc.)
– studenti, masteranzi, doctoranzi
parintilor interesati


4. CURS: JOC ȘI DEZVOLTARE PERSONALĂ LA COPIII CU NEVOI SPECIALE – curs acreditat la Colegiul Psihologilor din România cu 20 credite

MODULTEMATICANUMAR DE ORE ALOCATE
I. Jocul ca forma de terapie in lucrul cu copilul1. Copilul cu nevoi speciale: trasaturi caracteristice, profil psihosocial
2.  Cunoasteea copilului interior
3. Activarea resurselor interioare prin intermediul jocului
5
II. Coporalitate-proiectie-rol1. Tipuri de jocuri folosite in mod terapeutic (joc senzorial, joc ritmic, joc proiectiv, joc dramatic).5
III. Tehnici bazate pe joc in lucrul cu copiii cu nevoi speciale1. Desen, măsti, marionete, metafore, joc de rol, vizualizare
creativa, safe place etc
5
IV. Tehnici de terapie prin joc pentru stimularea imaginatiei, comunicarii, capacitatii de adaptareDemostratii practice5
TOTAL20

Programul se adreseaza:
– specialistilor care lucreaza cu copii cu tulburari specifice de invatare (psihologi, psihopedagogi, logopezi, consilieri scolari, cadre didactice etc.)
– studenti, masteranzi, doctoranzi
parintilor interesati


5. CURS: Intervenții psihologice la adulții și vârstnicii cu dizabilități. Tehnici pentru o viață independentă – curs acreditat la Colegiul Psiholgilor din România cu 40 credite

MODULTEMATICANUMAR DE ORE ALOCATE
I. Dizabilitatea: conceptualizare, evaluare și relație terapeutică1.Dizabilitatea: conceptualizare, prognostic și evoluție
2.Metode de evaluare a dizabilitatii
3.Comunicarea și formarea relației terapeutice
3

4

3
II. Optimizarea autoîngrijirii și a ocupațiilor de bază1.Optimizarea competențelor de autoîngrijire în funcție de tipul de dizabilitate
2.Optimizarea tehnicilor de bază și complementare
4


6
III. Optimizare socio-emoțională și sexualitate1. Optimizarea competentelor socio-emotionale: programe de viata independentă
2. Sexualitate si relatii romantice: programe de viata independentă
5


5
IV. Managementul stresului, anxietății și depresiei1.Tehnici cognitiv-comportamentale de management al stresului, anxietății și depresiei
2.Suport și intervenție psihologică pentru aparținători
8


2
TOTAL40

Programul se adreseaza:
– specialistilor care lucreaza cu copii cu tulburari specifice de invatare (psihologi, psihopedagogi, logopezi, consilieri scolari, cadre didactice etc.)
– studenti, masteranzi, doctoranzi
parintilor interesati


6. CURS: TEHNICI DE STIMULARE COGNITIVA ȘI NEUROABILITARE – curs acreditat la Colegiul Psihologilor din România și Ministerul Educației Naționale cu 60 credite

MODULTEMATICANUMAR DE ORE ALOCATE
I. Dificultatile de invatare1. Delimitari conceptuale: deficienta, cerinte educationale speciale, tulburari de invatare
2. Tipuri de dificultati de invatare
3. Zona proximei dezvoltari
2
II. Functiile cognitive implicate in invatare1. Functiile cognitive deficitare
2. Rolul proceselor psihice in invatare
3. Potentialul intelectual
4. Modificabilitatea cognitiva
5. Evaluarea formativa și modificabilitatea cognitiva
8
III. Invatarea mediata1. Principiile Invatarii Mediate
2. Harta cognitiva in procesul de invatare
3. Metoda Feuerstein de stimulare a capacitatii cognitive – prezentare generala
20
IV. Programe specifice de dezvoltare a unor functii si procese psihice – aplicatii practice– Program cognitiv de stimulare a concentrarii atentiei
– Program cognitiv de antrenare a perceptiei
– Program cognitiv de stimulare a memoriei de lucru
– Program cognitiv de stimulare creativitatii
– Program cognitiv de stimulare a gandirii divergente
– Program cognitiv de stimulare a rationamentului logic
– Program de imbogatire a limbajului
25
V. Generalizarea si transcendenta notiunilorGeneralizarea informatiilor insusite la situatii/ programe noi de lucru5
TOTAL60

Programul se adreseaza:
– psihologilor, psihopedagogilor, consilierilor scolari, cadrelor didactice, asistentilor sociali etc.
– studenti, masteranzi, doctoranzi
– parintilor interesati


7. CURS: Analiza comportamentală aplicată în tulburările din spectrul autismului: demonstrații practice: 40 de ore – curs acreditat Colegiul Psihologilor din România cu 40 credite

1.         Tulburările de neurodezvoltare: conceptualizare, diagnostic și evoluție – 1 h

2.         Evaluarea în tulburările din spectrul autismului: proces multidisciplinar – 3 h

3.         Analiza comportamentală aplicată: istoric, aplicabilitate și utilitate – 1 h

4.         Comportamentul: definire, măsurare și colectarea datelor – 1 h

5.         Relația terapeutică – 2 h

6.         Învățarea de noi comportamente – 2 h

7.         Întărirea comportamentelor pozitive – 2 h

8.         Reducerea comportamentelor problematice – 4 h

9.         Metode și strategii de învățare a abilităților cognitive – 2 h

10.       Metode și strategii de învățare a abilităților de comunicare – 2 h

11.       Metode și strategii de învățare a abilităților socio-emoționale – 4 h

12.       Metode și strategii de învățare a abilităților de autoîngrijire – 2 h

13.       Metode și strategii de integrare în colectivitate – 2 h

14.       Generalizarea comportamentelor învățate – 2 h

15.       Elaborarea și aplicarea programelor de intervenție comportamentală – 4 h

16.       Redactarea raportului unui plan de intervenție comportamentală – 4 h

17.       Evaluarea eficacității planurilor de intervenție comportamentală – 2 h

Programul se adreseaza:
– psihologilor, psihopedagogilor, consilierilor scolari, cadrelor didactice, asistentilor sociali etc.
– studenti, masteranzi, doctoranzi
– parintilor interesati