- CURS: TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN TULBURĂRILE DE NEURODEZVOLTARE –curs acreditat la Colegiul Psihologilor din România cu 40 credite
MODUL | TEMATICA | NUMAR DE ORE ALOCATE |
---|---|---|
I. Tulburarile de neurodezvoltare conform DSM 5 | 1. Clasificarea tulburarilor de neurodezvoltare 2. Simptomatologia 3. Etiologia 4. Prevalenta 5. Comorbiditati | 5 |
II. Limbajul si comunicarea in tulburarile de neurodezvoltare | 1. Intarzierea in dezvoltarea limbajului 2. Trasaturi de specificitate ale limbajului in tulburarile de neurodezvoltare | 5 |
III. Interventiile bazate pe sisteme alternative si augmentative (PECS, Makaton) | 1. Stimularea comunicarii prin sistemul PECS 2. Stimularea comunicarii prin sistemul Makaton | 10 |
IV. Stimularea oro-motorie in cazurile de apraxie verbala la copii si in cazurile de tulburare din spectrul autismului (TSA) | 1. Apraxia verbala la copii (Childhood Apraxia of Speech – CAS) 2. Stimularea oro-motorie 3.Tehnici de suflat 3. Stimularea senzoriala 4. Exercitii aplicative 5. Studii de caz | 20 |
TOTAL | 40 |
Programul se adreseaza:
– specialistilor care lucreaza cu copii cu tulburari de neurodezvoltare (psihologi, psihopedagogi, logopezi etc.)
– studenti, masteranzi, doctoranzi
– parintilor interesati
2. CURS: METODE DE INTERVENTIE IN TULBURARILE SPECIFICE DE INVATARE –curs acreditat la Colegiul Psihologilor din România cu 60 credite
MODUL | TEMATICA | NUMAR DE ORE ALOCATE |
---|---|---|
I. Tulburarile specifice de invatare – DSM 5 | 1. Clasificare tulburarilor de invatare 2. Simptomatologia 3. Etiologia 4. Prevalenta 5. Comorbiditati | 5 |
II. Interventia terapeutica in dislexo-disgrafie | 1. Protocolul de evaluare 2. Planul de interventie 3. Interventia meixneriana in prevenirea si recuperarea dislexo-disgrafiei 4. Exercitii si aplicatii practice | 35 |
III. Interventia terapeutica in discalculie | 1. Protocol de evaluare 2. Gandirea matematica 3. Planul de interventie 4. Interventia de tip Feuerstein in prevenirea si recuperarea discalculiei 4. Exercitii si aplicatii practice | 20 |
IV. Aplicatii practice | Studii de caz | |
TOTAL | 60 |
Programul se adreseaza:
– specialistilor care lucreaza cu copii cu tulburari specifice de invatare (psihologi, psihopedagogi, logopezi, consilieri scolari, cadre didactice etc.)
– studenti, masteranzi, doctoranzi
parintilor interesati
3. CURS: GHID PRACTIC DE INTERVENTIE PENTRU COPIII CU TULBURARI DE COMPORTAMENT (EVALUARE, MANAGEMENT, METODE DE LUCRU) – curs acreditat la Colegiul Psihologilor din România cu 40 credite
MODUL | TEMATICA | NUMAR DE ORE ALOCATE |
---|---|---|
I. 2. Educatia copiilor cu probleme emotionale si tulburari de comportament | 1. Evaluare pentru diagnostic si interventie 2. Conceperea planului de interventie acasa si la scoala | 5 5 |
II. Metode de prevenire a tulburarilor de comportament la scoala si acasa | 1. Abordarea pozitiva si climatul suportiv 2. Intarirea comportamentelor dezirabile 3. Activitati terapeutice creative 4. Interventiile comportamentale | 2 3 5 5 |
III. Psihoeducatia pentru diferite tulburari de comportament | 1. Interventii pecific in ADHD 2. Interventii pecific in cazul comportamentelor opozitioniste sau comportament pecifice 3. Interventii pecific la copiii anxiosi | 5 5 2 |
IV. Rolul parintilor in interventiile pecific pentru tulburarile de comportament | 1. Tipuri de atasament 2. Relatia parinte-copil-scoala | 3 |
TOTAL | 40 |
Programul se adreseaza:
– specialistilor care lucreaza cu copii cu tulburari specifice de invatare (psihologi, psihopedagogi, logopezi, consilieri scolari, cadre didactice etc.)
– studenti, masteranzi, doctoranzi
parintilor interesati
4. CURS: JOC ȘI DEZVOLTARE PERSONALĂ LA COPIII CU NEVOI SPECIALE – curs acreditat la Colegiul Psihologilor din România cu 20 credite
MODUL | TEMATICA | NUMAR DE ORE ALOCATE |
---|---|---|
I. Jocul ca forma de terapie in lucrul cu copilul | 1. Copilul cu nevoi speciale: trasaturi caracteristice, profil psihosocial 2. Cunoasteea copilului interior 3. Activarea resurselor interioare prin intermediul jocului | 5 |
II. Coporalitate-proiectie-rol | 1. Tipuri de jocuri folosite in mod terapeutic (joc senzorial, joc ritmic, joc proiectiv, joc dramatic). | 5 |
III. Tehnici bazate pe joc in lucrul cu copiii cu nevoi speciale | 1. Desen, măsti, marionete, metafore, joc de rol, vizualizare creativa, safe place etc | 5 |
IV. Tehnici de terapie prin joc pentru stimularea imaginatiei, comunicarii, capacitatii de adaptare | Demostratii practice | 5 |
TOTAL | 20 |
Programul se adreseaza:
– specialistilor care lucreaza cu copii cu tulburari specifice de invatare (psihologi, psihopedagogi, logopezi, consilieri scolari, cadre didactice etc.)
– studenti, masteranzi, doctoranzi
parintilor interesati
5. CURS: Intervenții psihologice la adulții și vârstnicii cu dizabilități. Tehnici pentru o viață independentă – curs acreditat la Colegiul Psiholgilor din România cu 40 credite
MODUL | TEMATICA | NUMAR DE ORE ALOCATE |
---|---|---|
I. Dizabilitatea: conceptualizare, evaluare și relație terapeutică | 1.Dizabilitatea: conceptualizare, prognostic și evoluție 2.Metode de evaluare a dizabilitatii 3.Comunicarea și formarea relației terapeutice | 3 4 3 |
II. Optimizarea autoîngrijirii și a ocupațiilor de bază | 1.Optimizarea competențelor de autoîngrijire în funcție de tipul de dizabilitate 2.Optimizarea tehnicilor de bază și complementare | 4 6 |
III. Optimizare socio-emoțională și sexualitate | 1. Optimizarea competentelor socio-emotionale: programe de viata independentă 2. Sexualitate si relatii romantice: programe de viata independentă | 5 5 |
IV. Managementul stresului, anxietății și depresiei | 1.Tehnici cognitiv-comportamentale de management al stresului, anxietății și depresiei 2.Suport și intervenție psihologică pentru aparținători | 8 2 |
TOTAL | 40 |
Programul se adreseaza:
– specialistilor care lucreaza cu copii cu tulburari specifice de invatare (psihologi, psihopedagogi, logopezi, consilieri scolari, cadre didactice etc.)
– studenti, masteranzi, doctoranzi
parintilor interesati
6. CURS: TEHNICI DE STIMULARE COGNITIVA ȘI NEUROABILITARE – curs acreditat la Colegiul Psihologilor din România și Ministerul Educației Naționale cu 60 credite
MODUL | TEMATICA | NUMAR DE ORE ALOCATE |
---|---|---|
I. Dificultatile de invatare | 1. Delimitari conceptuale: deficienta, cerinte educationale speciale, tulburari de invatare 2. Tipuri de dificultati de invatare 3. Zona proximei dezvoltari | 2 |
II. Functiile cognitive implicate in invatare | 1. Functiile cognitive deficitare 2. Rolul proceselor psihice in invatare 3. Potentialul intelectual 4. Modificabilitatea cognitiva 5. Evaluarea formativa și modificabilitatea cognitiva | 8 |
III. Invatarea mediata | 1. Principiile Invatarii Mediate 2. Harta cognitiva in procesul de invatare 3. Metoda Feuerstein de stimulare a capacitatii cognitive – prezentare generala | 20 |
IV. Programe specifice de dezvoltare a unor functii si procese psihice – aplicatii practice | – Program cognitiv de stimulare a concentrarii atentiei – Program cognitiv de antrenare a perceptiei – Program cognitiv de stimulare a memoriei de lucru – Program cognitiv de stimulare creativitatii – Program cognitiv de stimulare a gandirii divergente – Program cognitiv de stimulare a rationamentului logic – Program de imbogatire a limbajului | 25 |
V. Generalizarea si transcendenta notiunilor | Generalizarea informatiilor insusite la situatii/ programe noi de lucru | 5 |
TOTAL | 60 |
Programul se adreseaza:
– psihologilor, psihopedagogilor, consilierilor scolari, cadrelor didactice, asistentilor sociali etc.
– studenti, masteranzi, doctoranzi
– parintilor interesati
7. CURS: Analiza comportamentală aplicată în tulburările din spectrul autismului: demonstrații practice: 40 de ore – curs acreditat Colegiul Psihologilor din România cu 40 credite
1. Tulburările de neurodezvoltare: conceptualizare, diagnostic și evoluție – 1 h
2. Evaluarea în tulburările din spectrul autismului: proces multidisciplinar – 3 h
3. Analiza comportamentală aplicată: istoric, aplicabilitate și utilitate – 1 h
4. Comportamentul: definire, măsurare și colectarea datelor – 1 h
5. Relația terapeutică – 2 h
6. Învățarea de noi comportamente – 2 h
7. Întărirea comportamentelor pozitive – 2 h
8. Reducerea comportamentelor problematice – 4 h
9. Metode și strategii de învățare a abilităților cognitive – 2 h
10. Metode și strategii de învățare a abilităților de comunicare – 2 h
11. Metode și strategii de învățare a abilităților socio-emoționale – 4 h
12. Metode și strategii de învățare a abilităților de autoîngrijire – 2 h
13. Metode și strategii de integrare în colectivitate – 2 h
14. Generalizarea comportamentelor învățate – 2 h
15. Elaborarea și aplicarea programelor de intervenție comportamentală – 4 h
16. Redactarea raportului unui plan de intervenție comportamentală – 4 h
17. Evaluarea eficacității planurilor de intervenție comportamentală – 2 h
Programul se adreseaza:
– psihologilor, psihopedagogilor, consilierilor scolari, cadrelor didactice, asistentilor sociali etc.
– studenti, masteranzi, doctoranzi
– parintilor interesati